19.08.2014

1. Praktiser Yoga – Selv om jeg har hatt en hard dag og tusen tanker svirrer rundt i hodet mitt, forsvinne de alle i det øyeblikket jeg er på plass på matten. Jeg vil nesten si at jo mer kaos i livet desto større utbytte av en time med yoga. Pust dypt, senk skuldrene og la deg rive med i en fantastisk yoga flow.

2. Les – Hvis jeg har hatt en tøff dag eller jeg er lei meg er det få ting som gjør så mye for meg som å dykke dypt ned i en bok. Jeg kan sitte i timevis og la tankene drive av sted til et annet sted og en annen tid. Hverdagsluksus.

3. Syng – Jeg elsker å synge, men syng selv om du føler at du ikke er så flink. Syng i dusjen eller når du er alene hjemme. Å synge frigjør spenninger, og roer ned kroppen. Også setter det alltid et stort smil på ansiktet mitt!

4. Vær kreativ – Selv elsker jeg elsker å lage malerier i vakre farger. Det kan holde meg distrahert fra verden utenfor i timevis. Og mestringsfølelsen når du har laget noe eget – den er ubetalelig.

5. Mediter – Vi kommer ikke unna denne. Og selv om jeg må innrømme at jeg fortsatt her en «monkey mind» til tider, så hjelper den dype rolige pusten meg til å senke skuldrene, frigjøre spenninger og roe ned hele kroppen. Finn en komfortabel sittestilling, lukk øynene, pust dypt inn og ut gjennom nesten og la det gå …

 

Av: Tonje Næss

Hentet fra yogamagasinet.no